Migająca kontrolka oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gotiger
    Classic
    • 2012
    • 1

    Migająca kontrolka oleju

    no powiem Ci że stołki z leona ładnie trzymią :P Jeśli byłbyś zainteresowany kupnem takowych to mogę podpytać
  • Lesio4all
    Classic
    • 2010
    • 3

    #2
    Migająca kontrolka oleju

    Witam,
    Mam takie pytanie.
    Wczoraj zakopałem się na nie odśnieżonej drodze po wbiciu sie w nią ok 60-70m.
    Musiałem wycofać tyłem, co nie obyło się bez kilkunastu minut jazdy na dość wysokich obrotach. Pod koniec jak już się wykopałem z tej drogi, piknęło 3 razy i zaczęła migać kontrolka oleju. Po wystudzeniu silnika, i ponownym odpaleniu kontrolka migała nadal i na dokładkę silnik pracował jakoś dziwnie (jakby coś tarło).
    Po odstawieniu do mechanika, wstępna diagnoza to brak ciśnienia i być może wymiana panewek. Auto postało kilkanaście godzin i po ponownym odpaleniu kontrolka przestała migać. I jest lekki klops bo nie bardzo wiadomo co jest grane. Macie może jakieś sugestie?

    Komentarz

    • adrianst5
      Drive
      • 2009
      • 68

      #3
      mógł czujnik oleju ci sie popsuć... tylko teraz pytanie czy sie zawiesił czy jest do wymiany... miałęm tak w Golfi 4 3 piknięcia i mrugająca kontrolka oleju ale sie tym nie przejmowałem kontrolka zgasła po tygodniu pojeździłem rok i sprzedałem. Jeśli silnik pracuje ok i nie stuka to nie masz sie czym martwić. Nie zaszkodzi jak komputer podłączą i błędów poszukają ale nie musisz sie baćtego.
      Pamiętaj-Serwis to ostatecznosć...

      Komentarz

      • tomus7
        RS
        • 2010
        • 1896
        • Peugeot

        #4
        Re: Migająca kontrolka oleju

        Zamieszczone przez Lesio4all
        Witam,
        Mam takie pytanie.
        Wczoraj zakopałem się na nie odśnieżonej drodze po wbiciu sie w nią ok 60-70m.
        Musiałem wycofać tyłem, co nie obyło się bez kilkunastu minut jazdy na dość wysokich obrotach. Pod koniec jak już się wykopałem z tej drogi, piknęło 3 razy i zaczęła migać kontrolka oleju. Po wystudzeniu silnika, i ponownym odpaleniu kontrolka migała nadal i na dokładkę silnik pracował jakoś dziwnie (jakby coś tarło).
        Po odstawieniu do mechanika, wstępna diagnoza to brak ciśnienia i być może wymiana panewek. Auto postało kilkanaście godzin i po ponownym odpaleniu kontrolka przestała migać. I jest lekki klops bo nie bardzo wiadomo co jest grane. Macie może jakieś sugestie?
        W ubiegłym roku dopadło mnie to samo jak wjechałem w zaspę delikatnie naruszyłem filtr oleju tam jest taki dodatkowy oring został uszkodzony i tamtędy wywalił olej dolewki nic nie dawały bo na odcinku 30 km trzeba było stosowaś dolewki bo kontrolka zię zapalała No chyba , że ty oleju nie tracisz
        Teraz by uniknąć podobnych awarii zamontowałem metalową osłonę i mam cały spód auta osłonięty
        ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
        http://www.bunkry.pl/pl/index.html
        a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
        http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
        Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

        Komentarz

        • german81
          L&K
          • 2010
          • 1414
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
          • BZB 1.8 TSI 160 KM

          #5
          naj lepiej niech ten twój mechanik podłonczy zegar i zmierzy cisnienie oleju to wtedy bedzie wiadomo co jest nie tak czy tylko czujnik ,panewki a moze pompa oleju
          diagnostyka vag 602-614-253

          Komentarz

          • seba84ldz
            Classic
            • 2010
            • 16

            #6
            Lampa od oleju

            Witam,


            Miałem dzisiaj tez pierwszy raz taki problem włączyła mi się na początku lampka plus był taki głośny sygnał potem zaczęła mrugać, zgasiłem silnik odpaliłem jeszcze raz, i było to samo dodatkowo w trakcie postoju obroty bardzo mi podskoczyły i wahały się między 1500 - 1800 obrotów na minutę, po przejechaniu 8 km zgasiłem silnik podjeżdżając do mechanika i powiedział ze to może być od zgęstniałego oleju. Czy to coś poważniejszego jest? Mam Octavię 1.6

            Komentarz

            • Lesio4all
              Classic
              • 2010
              • 3

              #7
              Dzięki, sytuacja się wyjaśniła niestety na mają niekorzyść.
              Okazało się, że nie trzyma ciśnienia jak się silnik rozgrzeje i wyrok: wymiana panewek + szlif wału. :evil:

              Komentarz

              • tomus7
                RS
                • 2010
                • 1896
                • Peugeot

                #8
                Zamieszczone przez Lesio4all
                Dzięki, sytuacja się wyjaśniła niestety na mają niekorzyść.
                Okazało się, że nie trzyma ciśnienia jak się silnik rozgrzeje i wyrok: wymiana panewek + szlif wału. :evil:
                Tak z ciekawości ile przejechałeś na tym autku i czy masz je od nowości :?:
                ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                Komentarz

                • Lesio4all
                  Classic
                  • 2010
                  • 3

                  #9
                  Tak, mam je od nowości, przejechało ok. 240 tyś. i jest z 2001 r.

                  Komentarz

                  • McGan
                    RS
                    • 2010
                    • 3573
                    • Superb III (3V3)

                    #10
                    Zerknij, czy przy pompie podciśnienia nie ma wycieków, możliwe, że przy ostrym gazowaniu zaczęła puszczać ciśnienie ze względu na swój przebieg itd. W O2 wygląda to tak: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=42507

                    Pozdrawiam
                    Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                    Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                    Komentarz

                    • Owrone
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 115

                      #11
                      u mnie jest podobnbie tzn, od jakiegos czasu cieknie mi olej z pod gornego dekla, wymienilem uszczelke na nowa, wszystkie potrzebne uszczelniacze zostaly zastosowane do to uszczelki, lesz jak rano odpalam samochod i odjade z miejsca postoju, pod samochodem widac kilka kropel po ponownym wylewie, aso zdiagnozowalo uszczelke, co jest dla mnie kpina bo ja sami wymieniali jakis miesiac temu, kolejna sprawa, twoerdza ze to moze buc pompwtrusiwacz( czy to prawda i jakie koszty??) gdy sprawdzam poziom oleju jest ciagle full, nie ma zadnych problemów z odpalaniem itp... pomozcie co to moze byc?? :evil:
                      Była : Octavia II 1.9TDI BJB Elegance
                      Jest : Opel Insignia 2.0 cdti 160ps Cosmo automat

                      Komentarz

                      • Amok
                        Classic
                        • 2010
                        • 17

                        #12
                        Podepnę się pod temat oleju chociaż problem mam nieco inny ale szkoda załadać nowego tematu:
                        Więc u mnie też zapaliła się kontrolka oleju więc zgasiłem auto i postanowiłem sprawdzić na bagnecie poziom oleju i przy wyciąganiu bagnetu wychodzi cały wraz z osłoną muszę ją złapać ręką i dopiero wychodzi sam bagnet czy tak powinno być jeśli nie to czy przez to mogą być błędnie zaznaczone ślady oleju na bagnecie?


                        Prosze o wyrozumiałość gdyż od niedawna mam Octavię ops:

                        Komentarz

                        • german81
                          L&K
                          • 2010
                          • 1414
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                          • BZB 1.8 TSI 160 KM

                          #13
                          OWRONE co do twojej dolegliwosci z wyciekiem przyjrzał bym sie dokładnie skad cieknie olej bo przyczyn moze byc pare uszczelka pod vacumpompa uszczelniacz na wałku rorzadu ,co do przybywania oleju mozesz miec uszkodzone uszczelnienie pompo wtrysku i ropa dostaje sie do oleju .
                          AMOK bagnet powinien wychodzic bez rurki przyczynom moze byc uszkodzony zaczep na dole rorki lub nie została poprawnie wcisnienta . tak moze byc to powodem złego wskazania poziomu oleju na bagnecie
                          diagnostyka vag 602-614-253

                          Komentarz

                          • adiwaw
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 167

                            #14
                            Z innej beczki ale temat dotyczy tego samego problemu. U mnie kontrolka oleju świeci się na czerwono już ponad rok i chciałbym się pozbyć sygnału który to powoduje. Czyli: żeby kontrola oleju została odcięta wraz z sygnałem dźwiękowym. Może ktoś wie gdzie przeciąć żeby przestało mnie to męczyć? Wiem: lepiej naprawić. Ale próbowałem wielu sposobów i każdy zawiódł dlatego pytam. Jak ma się zatrzeć to się zatrze. Może się mylę ale chyba nie wystarczy poprostu przeciąć kabla od czujnika ciśnienia oleju...

                            Komentarz

                            • Owrone
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 115

                              #15
                              german81, jak odstawilem auto do mechanika to powiedzial mi ze wyciek jest z okolic 4 cylindra i podejzewa pompowtryskiwacz, ale auto zachowuje sie normalnie na vagu zadnych bledow, zastanawiam sie czy to rozkladac i robic czy jezdzic i poczekac jak calkowicie padnie i wtedy sie tym zajac... sam juz nie wiem...
                              Była : Octavia II 1.9TDI BJB Elegance
                              Jest : Opel Insignia 2.0 cdti 160ps Cosmo automat

                              Komentarz

                              • tomus7
                                RS
                                • 2010
                                • 1896
                                • Peugeot

                                #16
                                Zamieszczone przez Amok
                                Podepnę się pod temat oleju chociaż problem mam nieco inny ale szkoda załadać nowego tematu:
                                Więc u mnie też zapaliła się kontrolka oleju więc zgasiłem auto i postanowiłem sprawdzić na bagnecie poziom oleju i przy wyciąganiu bagnetu wychodzi cały wraz z osłoną muszę ją złapać ręką i dopiero wychodzi sam bagnet czy tak powinno być jeśli nie to czy przez to mogą być błędnie zaznaczone ślady oleju na bagnecie?


                                Prosze o wyrozumiałość gdyż od niedawna mam Octavię ops:
                                Tak nie powinno być może to mieć wpływ na właściwy odczyt stanu oleju, tamtędy również może olej wyciekać zaznaczam może
                                Do samodzielnej wymiany
                                http://allegro.pl/listing.php/search...ription=1&sg=0
                                ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                                a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                                http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                                Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                                Komentarz

                                • german81
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1414
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                  • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                  #17
                                  OWRONE jesli ten wyciek jest wokolicy 4 cylindra to bym obstawiał pompe tandem [vacym pompa i pompa paliwa sredniego cisnienia ]moze uszwlka pod nia albo sama pompa sie rozszczelniła lub oring na wiazce przewodów idacych do pompek .wedłuk mnie pomki nie maja nic wspólnego z wyciekiem bo sa pod pokrywa zaworów.
                                  ADIWAW a jak próbowałes pozbyc sie tej lamki i brzeczyka ?niesprawnosc moze byc bardzo prosta uszkodzony czujnik cis.oleju .alarm i lampka sie włancza kiedy masz za wysokie cis.oleju lub za niskie
                                  diagnostyka vag 602-614-253

                                  Komentarz

                                  • adiwaw
                                    Ambiente
                                    • 2009
                                    • 167

                                    #18
                                    Ciśnienie oleju ok. czujnik był wymieniany. był resetowany komp na noc. były czyszczone bezpieczniki. Oleju na 3/4. Nigdzie nie cieknie ani się nie poci

                                    Komentarz

                                    • german81
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1414
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                      • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                      #19
                                      jestes pewien ze czujnik jest własciwy bo zle dobrany czujnik tez bedzie zapalał lampke.podłoncz jeszcze vaga i zobacz czy we wskaznikach nie masz jakiegos błedu
                                      diagnostyka vag 602-614-253

                                      Komentarz

                                      • adiwaw
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 167

                                        #20
                                        Na kompie brak błędów. Czujniki siedziały różne 3. na każdym to samo

                                        Komentarz

                                        • german81
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1414
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                          • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                          #21
                                          to wyglonda na uszkodzony przewód .moze warto by było udac sie do elektryka
                                          diagnostyka vag 602-614-253

                                          Komentarz

                                          • adiwaw
                                            Ambiente
                                            • 2009
                                            • 167

                                            #22
                                            Sam zajmuje się po trochu elektryką więc mógłbym zobaczyć. Ale czy napewno brak sygnału z czujnika też wywoływałby taki efekt?

                                            Komentarz

                                            • german81
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1414
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                              • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                              #23
                                              według moich informaci to brak połonczenia miedzy czujnikiem a deska tez bedzie powodował zapalanie lampki
                                              diagnostyka vag 602-614-253

                                              Komentarz

                                              Pracuję...